Pages

Tuesday, May 31, 2011

Pelajar oh Pelajar

  Dek kata-kata seorang penulis
  Hati ini benar terguris
  Kerna itu airmata ini menitis
  Mengutuk dan mengata bak pisau yang menghiris

  Bukan aku nak bangga diri
  Namun UiTM tetap di hati
  Kerna UiTM aku disini
  Kerna UiTM ilmu aku perolehi

  Kalau benar tidak puas hati
  Lihat dulu pada diri sendiri
  Jangan mengata sesedap diri
  Fikirlah baik buruknya sekali

  Aku sayang UiTM ini
  Banyak benda aku pelajari
  Pahit getir pengalamanku sendiri
  Akan tetap ku abadi

  Baru kena berjalan kaki
  Baru digigit serangga sejati
  Dah nak bising satu duniawi
  Sujud syukurlah dengan nikmat dimiliki

  Sekurangnya ada tempat merehatkan diri
  Ada sudut memusabah diri
  Jangan ikutkan perasaan dihati
  Kerna ada yang terkilan nanti

  Pecah peluh sihat badan
  Untuk kamu jaga kesihatan
  Baru katak yang kelihatan
  Tak akan dah geli satu badan

  UiTM ini satu keluarga
  Keluarga besar di seluruh negara
  Kamu juga dari UiTM apa
  Cubalah melihat dengan minda

  Baru datang 3hari 2malam kan
  Dah bising bukan-bukan
  Fikirlah yang tinggal hingga tamat pengajian
  Namun bersyukur dengan apa yang diberikan

  Pada yang berkenaan
  Muhasabahlah diri kalian
  Bukan aku membuat penghinaan
  Namun fikirlah untuk kebaikan

  Pada yang berkenaan
  Tenangkan diri ingatlah Tuhan
  Setiap kejadian telah ditentukan
  Terimalah Qada' dan Qadar pada kalian

  Aku mohon maaf disini
  Kalau ada terambil hati
  Jangan lagi hina UiTM ini
  Kerna UiTM dah banyak memberi

1 comment:

  1. nasihat yg terbaik lah..sokong sgt..tanpa UiTM sapa lah kita nie..so terima ja pa yg ditentukan ilahi..

    ReplyDelete