Pages

Tuesday, May 17, 2011

Terima Kasih Pendidik Aku


  Hari itu tiba lagi
  Sudah 6 tahun ku tinggalkan SMK Jabi
  Sudah 3 tahun ku tinggalkan UiTM Sabah di sanubari
  Kini aku di UiTM Kedah terus meniti
  Kenangan itu tidak pernah ku lupai
  Akan ku bawa hingga ke mati

  Budimu tidak pernah terkubur di pusara
  Masih ada pertanyaan yang bermain di minda
  Dan tidak mungkin ku dapat jawapannya
  Walaupun aku terus memikirkannya

  Ketika aku terkapai di medan ilmu
  Ketika aku hampir lemas dibawa masa yang berlalu
  Dirimu menghulurkan bantuan kepadaku
  Agar aku tidak terus kaku

  Dirimu menghulurkan tangan-tangan sokongan
  Agar aku tersedar dari lamunan
  Agar aku terus melangkah ke hadapan
  Agar aku menuju kejayaan

  Namun, masih bermain di fikiran
  Andai aku berjaya, adakah dirimu mendapat penghargaan??
  Andai aku tewas, adakah dirimu mengalami kekecewaan
  Sedangkan aku hanya insan yang hadir dalam permainan

  Kita bukan saudara
  Kita tiada pertalian keluarga
  Tapi kesediaanmu membantu tidak kira masa
  Membuatkan pintu hatiku terbuka

  Dirimu seorang guru biasa
  Warga pendidik anak-anak murid di medan usaha
  Namun jasamu lebih tinggi untuk ku balas jua
  Didikan dan ajaranmu buatku terus berusaha

  Kerna semangatmu tidak lahir rasa kecewa
  Kerna usahamu ku tiada erti putus asa
  Jatuh bangun ku mulai semula
  Biarpun dari awal hingga akhirnya

  Tiada harta dapat ku berikan
  Hanya secebis ungkapan
  "TERIMA KASIH GURU" kerna didikan
  "TERIMA KASIH GURU" kerna pedoman

  Kerna bersabar dengan kenakalanku
  Kerna mengajarku apa itu ilmu
  Kerna terus membantu
  Kerna terus memerhatikan gerak langkahku

  Guru,
  Di hari bertuahmu
  Masih ada permintaanku
  Halalkan segala ilmu
  Maaf andai mengguris hatimu
  Aku anak didikmu
  MOHD HAFIFI MURAD namaku
  Dengan ungkapan ikhlas dariku
  Mohon direstu segala ajaranmu

  TERIMA KASIH GURU

No comments:

Post a Comment