Pages

Saturday, November 26, 2011

Yang Empunya Diri

Pada tarikh ini 24tahun lalu (1987) dikala senja hari telah lahir seorang bayi lelaki. Bayi lelaki yang sihat tubuh badan dan sempurna telah dilahirkan di Queen Elizabeth Hospital, Kota Kinabalu. Bayi lelaki ini adalah cahaya mata pertama buat pasangan Murad dan Norhayati. Bayi ini telah diberi nama Mohd Hafifi. Perjalanan hidup bayi lelaki ini yang ingin dikongsi, pada mereka yang sudi....

Kini sudah 24tahun berlalu
Usia dan masa begitu cemburu
Tiada lagi yang tersipu malu
Hanya warkah menceritakan perihal daku

Banyak sudah suka dan gembira
Tawa riang dikongsi bersama
Memberi senyuman amat bermakna
Pada mereka begelar keluarga

Ada juga tawa air mata
Yang pasti mengiringi kita
Tidak kan lari dibawa masa
Tiada lagi luka di jiwa

Teringat aku kembali
Zaman aku sebelum ini
Membuat aku tersenyum sendiri
Banyak kenangan yang tak dapat dikongsi

Terkenang daku lagi
Pada tempat yang pernah aku lawati
Sungguh aku begitu "happy"
Perjalanan ini dapat ku teruskan lagi

Rakan dan teman sering disisi
Umpama maggi bukan perisa kari
Susah senang sama dihadapi
Terima kasih kerna terus berkongsi

24tahun bukannya begitu lama
Terima kasih ku ucapkan pada ibu dan bapa
Kerna menyokong aku sekian lama
Kerna terus memberiku inspirasi jua

24tahun begitu istimewa
Pada cikgu, pensyarah dan trainer berwibawa
Terima kasih atas ilmu yang beharga
Untuk aku terus menapak di dunia

24tahun amatlah bermakna
Tiada kasih seistimewa wanita
Namun kenangan lalu buatku tabah jiwa
Menjadi seorang lelaki di dunia

24tahun tiada nilainya
Tak mampu diganti emas permata
Pada teman dan rakan ku semua
Terima kasih ku ucapkan jua

24tahun jatuh bangun sudah biasa
Umpama berdiri dan duduk juga
Namun tidak perlu kenal erti putus asa
Hanya kenali lah manusia "KHALIFAH" di dunia

24tahun kini usiaku
Tahun hadapan belum pasti ketemu
Namun ku harap semua perbuatan di dalam restu
Andai terkasar dan terluka, MAAF PINTAKU....

No comments:

Post a Comment