Pages

Tuesday, November 22, 2011

Bukan Sifatku


Antara kita kini tiada lagi
Musnah sudah segala janji
Hancur berkecai satu mahligai
Hilang tiada seri

Sudah lama kita bersama
Mengharung suka dan duka
Namun dirimu tetap serupa
Tidak mengendahkan segala bicara

Bukan aku cuba mengubahmu
Bukan aku cuba mengatur hidupmu
Bukan aku cuba mengongkong kamu
Namun aku cuba mendorongmu
Namun aku cuba membimbingmu
Agar kita terus bersama dalam "restu"


Itu bukan sifatku
Untuk memarahi dirimu
Untuk meninggi suara di hadapanmu
Untuk menipu kamu, sayangku
Namun aku terpaksa begitu
Agar kita kukuh bersatu
Agar lebih memahami hukum alam, sayangku

Kini dalam terpaksa
Aku perlu redha
Mungkin disini pertemuan kita
Hingga kini sahaja jalinan dibina

Kini dalam kecewa
Aku kuatkan juga
Agar dirimu tahu erti muhasabah cinta
Agar istana dibina direstuiNya

Bukan aku tak cinta
Namun ku tuntut perubahan kita berdua
Agar saling memahami untuk bersama
Bukan aku mengalah setiap kali berlaku sengketa

Mengertilah sayangku
Aku juga rindu
Namun ini untuk kebaikan kau dan aku
Untuk berpisah dan lebih mengenali sifatku

No comments:

Post a Comment