Pages

Tuesday, November 22, 2011

Dilema Ini

Tika ini aku keliru
Tika ini aku tidak tahu
Walaupun seakan ada sesuatu
Di benak fikiranku
Namun aku celaru
Entah apa yang telah berlaku

Apa yang pasti, ada satu rasa rindu
Apa yang pasti, teringat senyuman darimu
Apa yang pasti, keayuan wajahmu
Tidak mungkin ku lupa saat disampingmu
Dari awal kita bertemu
Hingga kini dirimu tetap satu

Dilema ini ku rasai dalam jiwaku
Sama ada ingin menunggu
Atau mencari penggantimu
Aku tidak tahu
Kerna dirimu masih ku rindu
Kerna sayangku hanya padamu
Kerna cintaku hanya untukmu
Kerna tiada wanita setanding dirimu

Aku kini mengerti
Cinta ini indah andai bersatu
Aku kini fahami
Kita tidak mungkin kan bersatu


Walaupun masih dalam dilema
Jiwa terus celaru cuba memberonta
Cinta tidak mungkin dipaksa
Cinta tak semestinya bersama
Ku harap dirimu bahagia
Melalui setiap saat dan ketika

Walaupun dalam dilema
Dengan apa yang ku rasa di jiwa
Kerna harapanku dirimu masih di singgahsana
Dan kita terus bahagia
Namun diriku rela
Walaupun dalam erti kata "terpaksa"...

No comments:

Post a Comment