Pages

Friday, November 11, 2011

Jika Masih Ada Esok Untuk Ku


Tenang hati dalam duka
Tenang diri bila ditanya
Kerna aku insan biasa
Tidak pula punya harta berjuta

Kasih aku bukannya dusta
Enggan diriku samakan bintang dilangit sana
Enggan aku bersaksikan bulan yang tiada mata
Kerna perbuatan aku bukti segala

Dirimu minta ku lupakan saja
Impian yang dibina sekian lama
Dirimu minta ku cari pengganti di jiwa
Namun sedarkah, dirimu sudah lama memegang takhta

Mana mungkin aku lupa
Mana mungkin aku tidak kecewa
Mana mungkin aku tidak terluka
Tapi dirimu senantiasa kan bersama
Tapi kenangan lalu hidup megah bukan dialam nyata
Tapi dorongan darimu tidak akan ku putus asa

Ikhlas dariku mulakan bicara
Kenangan bersamamu indah semua
Hingga saat-saat akhir bahagia
Kerna kita dipisahkan atas kehendak keluarga

Dirimu akan terus berada di singgahsana
Dirimu punya senyuman menawan jiwa
Dirimu punya kesopanan yang dicari jejaka
Dirimu punya keayuan yang tiada tandingannya
Dirimu punya kelembutan mengalahkan sutera
Izinkan aku terus mengingati kenangan kita berdua

Masih adakah besok untuk ku
Andai aku hidup dengan kenangan lalu
Masih adakah ruang buat diriku
Andai aku terus menunggu dirimu

Jika masih ada waktu
Jika masih belum ditentu
Aku ingin terus menunggu
Dari mencari pengganti dirimu

Ku harap jika besok masih ada
Dirimu kan kembali disisi
Ku harap jika besok masih bernyawa
Dirimu kembali menjadi permaisuri

Aku akan terus menanti
Aku tidak akan mencari
Biarlah masa dibawa berlari
Biarlah apa pun yang terjadi
Kerna aku harap dirimu mengerti
Kerna aku inginkan dirimu menjadi permaisuri
Disinggahsana tidak seberapa ini
Jika esok masih ada lagi
Jika esok masih ku mampu berdiri
Jika esok aku masih merindui
Jika esok aku kekal di bumi
Yang dipinjamkan Illahi

No comments:

Post a Comment