Pages

Friday, June 2, 2017

Maafkan Aku Ingin Bertanya

Maafkan aku ingin bertanya,
Perlukah kalian mencerca dia,
Perlukah kalian terus mengata,
Perlukah kalian terus bercerita,
Siapakah kalian untuk menghina...

Maafkan aku ingin bertanya,
Adakah kalian di tempat dia,
Adakah kalian turut merasa,
Adakah kalian beri ruang padanya,
Untuk dia meluahkan rasa... 

Maafkan aku ingin bersuara,
Bukannya aku ingin membela,
Tapi bingit hinaan masih di telinga,
Dan aku kelu tak mampu bersuara,
Hanya mendengar sahaja... 

Maafkan aku ingin bersuara,
Tinggikah kalian untuk memandang hina,
Tinggikah kalian untuk mengata,
Hebatkah kalian untuk mempersenda,
Rendah sangatkah dirinya di mata... 

Maafkan aku ingin bersuara,
Tak kisah jika sekadar bertanya,
Tapi napa perlu menghina,
Napa perlu dia dicerca,
Sedangkah derita dia xdipeduli siapa

Maafkan aku ingin bersuara,
Dalam arus media semasa,
Namun hinaan tadi tak dapat ku terima,
Kalian kata sperti tiada maruahnya,
Kalian cerca tanpa selindung jua... 

Maafkan diri ini yang ingin ku kata,
Aku gagal untuk pertahankan dia,
Aku gagal sebagai adikmu jua,
Aku gagal sebagai seorang ahli keluarga,
Untuk melakukan apa—apa... 

Maafkan aku kini tidak mampu bertentang mata,
Kerna takut tangisan jadi saksinya,
Kerna tak sanggup hatimu terluka,
Kerna aku tahu kisahmu jua,
Tapi biarkanlah ianya dibawa masa...

No comments:

Post a Comment