Pages

Friday, June 2, 2017

Maaf, Aku Tidak Seperti Kalian

Andai aku tidak seperti kalian,
Andai aku tidak mampu punya impian,
Andai aku tidak menarik perhatian,
Kerna aku hanya insan jalanan... 

Maaf,
Andai ku tak menjadi pemburu di hutan,
Andai ku tak menjaga imej penampilan,
Andai ku hanya mencacatkan pandangan,
Kerna ku hanya insan dalam buangan.

Maaf,
Aku hanya mampu mberi bantuan,
Aku hanya mampu mberi dorongan,
Aku hanya mampu mberi sokongan,
Tapi ku xmampu kita jalan seiringan... 

Maaf,
Jika aku tersalah tafsiran,
Jika aku tersalah anggapan,
JikA tak ku mampu menjadi helang di awan kayangan,
Kerna ku hanya gagak dihutan... 

Maaf,
Kerna ku tak mampu seperti kalian,
Kerna ku tak melihat perubahan,
Kerna ku tak mahu memasang impian,
Menjadi sebahagian daripada kalian... 

Maaf,
Jika kau jatuh lagi di hutan,
Jika kau jatuh lagi di medan jalanan,
Carilah aku di dahan-dahan,
Kerna aku sentiasa di sisi kalian... 

Terima kasih

No comments:

Post a Comment