Pages

Friday, December 21, 2012

PENAKU

hidup sudah haru
kerna sedang merindu
wahai dikau idaman qalbu
tanpamu ku berbulu

hilang mu entah dimana
tiada pengganti paling bermakna
ku mencari sini dan sana
dimana dapat kembali kita bersua

tiada lagi linangan cerita
tiada lagi garisan dibina
tiada lagi kata-kata sukma
dari mu yang sungguh istimewa

hilangmu terus ku cari
dari dalam hingga ke tepi
sudah ku lihat kanan dan kiri
namun tiada jua menampakkan diri

bukan ku tidak mahu teman pengganti
tapi pasti tidak sama lagi
bagaimana nanti jika dirimu kembali
dan mengetahui ku sudah ada pengganti

aku cuma mampu pasrah
aku redha dalam berserah
tiadamu lukaku berdarah
namun jatuhku tak mungkin rebah

aku cuba untuk berdikari
tanpamu ku cuba gunakan teknologi
walaupun aku kaku lagi
namun usaha itu azimat pasti

aku tak mampu berkata apa
walau jiwaku pasti derita
walau dalam ini masih terluka
tapi ku cuba lupakan sengsara

Dengan pena ku tulis sebelumnya
kini teknologi pemangkin segala
namun aku masih ada rasa selesa
menulis dari menaip di komputer riba

hidup ku teruskan jua
teknologi ini cuba ku guna
walau kekok akan ku usaha
demimu pemangkin impian bersama

No comments:

Post a Comment