Pages

Friday, March 4, 2011

Junior Di Rumah Fasa 4 Bujang


 

Ini cerita kisah budak bujang pula
Bukan mengutuk mengata cuma berkongsi jua
Kisah junior di Fasa 4 sana
Yang tiba-tiba aku melepak dengan mereka

Mulakan langkah Facebook temukan aku dan dia
Tapi nama facebooknya semacam sahaja
Sekali ku lihat gambar presiden Bizmark kini rupanya
Orang Perak Radhi diberi nama

Akhirnya sampai aku ke rumah mereka
Duk tak lama, balik plak lagi tiga
Ku jumpa junior otaknya fikir niaga sahaja
Namannya Lutfi seorang usahawan berjaya

Aku berbual dengan seorang lagi pula
Borak-borak bertukar cerita kisah zaman Diploma
Maklumlah zaman muda-muda bukannya sama
Budak Perak juga Yaseer gelarannya

Sambil berborak diiring gelak tawa
Di sua kacang oleh Azuwan yang nak macam cina
Ajak main Dota aku xreti pula
Sekali tengok jam dah pukul dua

Aku berjabat dengan semua
Minta izin nak balik rumah semula
Maklumlah dah pagi-pagi buta
Nak beristirehat menenangkan jiwa

Terima kasih pada budak rumah itu juga
No. 53B, Fasa 4 tempat mereka menyewa
Nak gi printing carilah mereka
Di Taman Lembah Bujang Indah Istana sementara


1 comment: