Pages

Wednesday, September 1, 2021

Teman... Izinkan ku terus menulis

Teman,

Terima kasih atas nasihat yang diberikan... 

Ku bersyukur kerna senantiasa ada teman-teman yang saling ingat mengingatkan... 

Ku bersyukur kerna kisah kehidupan aku ini juga sering diperhatikan... 

Ku bersyukur kerna punya teman yang sudi berkongsi idea dan buah fikiran...

Agar melangkah dengan baik dalam kehidupan...


Teman,

Ku memohon diberi sedikit ruang dan waktu...

Ku memohon diberi sedikit daripada masamu...

Ku memohon diberi sedikit jasa mendengar penjelasanku...

Ku memohon diberi ruang itu...

Izinkan aku melafazkan sesuatu...


Teman,

Ku percaya, hidup mati itu ditangan Tuhan.. 

Ku percaya, andai Dia berkehendak tiada yang dapat menghalangkan...

Ku percaya sakit dan sihat itu juga anugerah pemberian...

Atas sebab itu pada Dia aku menyerahkan...


Teman,

Alam maya ini aku gunakan...

Sosial media ini aku zahirkan...

Meletakkan sesuatu yang akan ingatkan pada kenangan...

Mana tahu satu masa aku dipanggil Tuhan...

Agar semua tahu ku pernah hadir dalam hidup kalian...


Teman,

Tidak semua juga ku kongsikan...

Tidak semua juga ku ceritakan...

Tidak semua juga aku zahirkan...

Tidak semua juga ku gambarkan...

Kerna ada jua senyuman dibalik pemergian...


Teman,

Izinkan aku berkongsi selagi ada hayat ini...

Izinkan aku berkongsi kisah kami disini...

Izinkan aku berkongsi suka duka kami...

Mana tahu satu masa aku yang pergi...

Mungkin kenangan kami buatkan dirinya kembali berdiri...


Teman,

Kita pernah dengar derita seorang rakan...

Kita pernah hadap duka seorang kawan...

Kerna dirinya tidak banyak gambar dan kenangan...

Kerna tidak banyak cerita dikongsikan...

Pemergian itu hilang ditelan masa dan kenangan...

Kerna ia hanya ada di kotak fikiran...


Teman,

Tidak aku menidakkan...

Tidak aku cuba menegakkan...

Tidak juga aku cuba menyanggah kenyataan...

Cuma mohon fahami aku sebagai teman...

Kerna disini tempat aku meluahkan...

Pada semua rakan dan taulan...


Teman,

Andai ada yang berhati hitam...

Andai ada antara kita sejarah silam...

Andai hingga kini kita masih bermuka masam...

Ku hulurkan pendamaian dengan salam...

Dan terima kasih atas kenangan semalam...


#izinkankuterusmenulis

#mohonmaafandaiadaterguris

#kucumatidakmahuadayangterusmenangis

#andaiduabatumenjadigaris

No comments:

Post a Comment