Pages

Wednesday, June 12, 2019

Andai aku sekor gagak



Andai aku sekor gagak,
Bukan saja di udara walau di tanah jua,
Akan ku kibarkan kepak sebesar mana,
Agar dapat memayungi semua,
Segala permintaan dan kehendak dunia...

Andai aku sekor gagak,
Walau sukar mana pun cuacanya,
Walau terluka atau patah sayapnya,
Akan ku terus cekal berusaha,
Memperjuang apa yang terdaya

Andai aku sekor gagak,
Walau di pandang sepi seluruh dunia,
Walau di pandang seperti tiada makna,
Akan aku mengibar kepak ku di udara,
Untuk buktikan aku juga ada di tinggi sana

Andai aku sekor gagak,
Walau mungkin tika itu tak lagi bermaya,
Walau mungkin tika itu terlalu kecewa,
Namun tidak kan ada rasa putus asa,
Kerna setiap masa perjuangan itu bermula

Andai aku sekor gagak,
Langkah ini tidaklah segagah mana,
Langkah ini tidaklah seperti perwira,
Namun akan ku beri segala,
Untuk membahagiakan semuanya

No comments:

Post a Comment