Pages

Tuesday, June 18, 2019

Aku bukan pengemis jalanan

Aku bukan pengemis jalanan,
Yang sangat dambakan kebendaan,
Yang sangat memuja keduniaan,
Yang sangat melihat kesempurnaan,
Hingga tiada lagi nilai dalam kehidupan insan...

Aku bukan pengemis jalanan,
Yang tiada usaha hingga minta disuapkan,
Yang tiada kudrat untuk dikerahkan,
Yang tiada cara untuk difikirkan,
Hingga aku diperbuat demikian...

Aku bukan pengemis jalanan,
Hanya mencari untuk meneruskan kehidupan,
Hanya mencari untuk terus ada sinar harapan,
Hanya mencari untuk menempuhi dugaan,
Kerna aku ingin pergi dalam senyuman...

Aku bukan pengemis jalanan,
Hingga perlu dibuat demikian,
Seperti sampah yang tiada kegunaan,
Seperti alatan yang mengalami kerosakan,
Kerna aku ada satu perasaan...

Aku adalah pengemis jalanan,
Hanya ingin menggapai impian,
Hanya ingin melihat awan,
Hanya ingin memperbaiki kehidupan,
Walau seketika aku ingin membahagiakan...

No comments:

Post a Comment