Pages

Tuesday, April 18, 2017

Dalam Kenangan


Kadang terlihat jauh disana,
Yang hadir tidak seperti diminta,
Namun yakin dan terus berusaha,
Adalah kunci ke arah jaya...
Suatu masa dulu dalam kenangan,
Perjuangan aku di medan berlainan,
Perjuangan aku penuh perbezaan,
Perjuangan aku di liku kehidupan,
Yang penuh ranjau d hadapan...

Suatu masa dulu dlm kenangan,
Tika tidurku tidak seperti insan,
Tika masa makan ku penuh gangguan,
Tika sering dipanggil kiri dan kanan,
Namun kini ku mula merindukan...
Suatu masa dulu dalam kenangan,
Dari jauh ku lontarkan pandangan,
Dari jauh ku lakukan pekerjaan,
Dari jauh ku mengeluarkan saman,
Demi sesuap nasi meneruskan kehidupan...
Suatu masa duul dalam kenangan,
Tiada lagi lafaz2 makian,
Tiada lagi kata2 herdikan,
Tiada lagi cacian,
Yang aku lemparkan...
Suatu masa dulu dalam kenangan,
Aku kini mengorak ke hadapan,
Aku kini meneruskan setiap langkahan,
Aku kini terus kuat dlm ingatan,
Setiap detik kenangan yg aku dambakan...

No comments:

Post a Comment