Pages

Saturday, March 25, 2017

Memendam Rasa

Lebih baik aku memendam rasa,
Dari diluah ada yg terluka,
Dari dilepas yang sia2,
Biarkan ianya dilarikan masa,
Kerna aku bisa laluinya sendiri sj... 

Lebih baik aku memendam rasa,
Kerna tkut ada yg kecewa,
Kerna takut bparut pula,
Maka snyuman diukir di muka,
Agar tersembunyi satu rahsia...

Lebih baik memendam rasa,
Ku cari tman utk tenangkn jiwa,
Namun semua sibuk dgn urusan jua,
Ku seperti tidak wujud juga,
Lalu ku kunci mulut utk bicara...

Lebih baik memendam rasa,
Dan pasrah pada segala,
Hbs kuat karam aku dilautan dunia,
Dibawa oleh arus masa,
Dan terkubur disana...

Lebih baik memendam rasa,
Andai luahan itu pisau menusuk jiwa,
Andai kata itu bakal merosak segala,
Dgn aku serabut segala,
Dgn aku tidak mampu btahan d dunia.

No comments:

Post a Comment