Pages

Wednesday, February 13, 2013

Hujan

Hujan
Ia turun sepanjang hari
Ia turun membasahi bumi
Selepas dua hari aku disini
Akhirnya aku mengerti

Hujan
Basahnya bumi tika ini
Buatkan diri ini sejuk sekali
Dan sedikit-sedikit aku memahami
Betapa nikmatnya pemberian Illahi

Hujan
Aku cuba menerokai
Aku cuba untuk merasai
Kerna aku cuba belajar berdikari
Seperti kuatnya dirimu membasahi kini

Hujan
Aku kagumi sifatmu
Yang terus turun tidak mengira waktu
Dan terus turun mengikut kehendakmu
Turun tidak kira ditanah gersang atau bangunan batu

Hujan
Ia turun silih berganti
Walau panas turut membasahi
Bumi yang memerlukan air ini
Juga kami insan dibumi

Hujan
Teruslah menuruni dan membasahi
Tidak kisah di malam atau awal pagi
Kerna hujan adalah pemberian Illahi
Nikmat yang patut kita hargai

No comments:

Post a Comment