Pages

Friday, June 22, 2012

Teringat ku kembali



Ungkapan tidak kan sama
Kasih tidak akan serupa
Dalam meniti setiap langkah dunia
Penuh dengan tipu daya

Langkah ku atur bagi mencuba
Jalan ku lalui untuk menduga
Kerna kerjaya yang cuba dibina
Untuk diriku dan keluarga

Bekerjaya dalam erti bekerja
Semuanya sama sahaja
Akan ada yang ingin dicuba
Akan ada rasa berat sahaja

Tika ini ku teringat kembali
Saat masih begelar pelajar lagi
Kerna banyak yang terjadi
Yang pastinya seperti mimpi

Hari ini aku ingat kembali
Suatu masa dalam kelas Prof Zaki
Kelas research yang aku sangat minati
Yang ku bawa hingga kini

Hari ini aku mengingati
Saat sama-sama teman time study
Pulun sangat tidak kenal erti
Asal siap kerja yang diberi

SPSS adalah cabaran kami
Yang selalu mengundang tragedi
Banyak yang telah kami pelajari
Dalam kelas yang tidak kan dilupai

Saat ini aku bersyukur pada Illahi
Kerna aku masih mampu mengingati
Setiap detik bersama sahabat sejati
Yang tidak kan betukar ganti

Terima kasih buat semua teman SB
Kerna sama-sama kita mengharungi
Walau sudah dua tahun berlalu pergi
Kita berjaya mengakhirinya sebagai satu FAMILY



No comments:

Post a Comment