Pages

Saturday, January 7, 2012

Mentor Wanita


Aku punya mentor wanita
Berpewatakan sangat ceria
Bersikap serba sederhana
Yang dalam itu ada tegasnya

Aku punya mentor wanita
Senyuman diukir begitu istimewa
Matanya memandang sini sana
Lalu bersuara, "MANUAL IN" semua

Aku punya mentor wanita
Dihatinya sudah ada jejaka
Dijiwanya sebuah ladang dibina
Dengan insan amat istimewa

Aku punya mentor wanita
Yang membantu setiap detik dan ketika
Menegur memperingat semua
Agar menjaga ACW, HOLD, AHT segala

Aku punya mentor wanita
Cara kerja mengagumkan semua
Pasti akan menjadi idola
Untuk terus berusaha

Aku punya mentor wanita
Brsikap sporting rileks ja
Dalam kerja 110% komitmennya
Demi menjadi insan berjaya

Aku punya mentor wanita
Yang punya ketenangan jiwa
Dalam mengajar kami mengenali erti kerja
Dan terus meningkatkan usaha

Aku punya mentor wanita
Hanya satu puisi nukilan jiwa
Untuk seorang mentor berjasa
Tidak mampu ditandingi dengan harta

Aku punya mentor wanita
Hanya puisi bukan bodek segala
Tidak aku melimpahkan keindahan kata bicara
Hanya ikhlas dari diri ini seorang insan biasa

3 comments: