Pages

Wednesday, October 25, 2023

Tidak Aku Merasa Selesa

 Aku tak pernah merasa selesa,

Kerna itu ku terus mencuba,

Kerna itu ku terus pelajari segala,

Kerna itu ku hadap semua,

Mencari jalan yang terbaik jua...


Aku tak pernah merasa selesa,

Segala ilmu perlu ku teroka,

Segala cabaran perlu ku hadapi dijiwa,

Segala rintangan perlu melepasi daya,

Andai jatuh perlu ku bangun semula...


Aku tak pernah merasa selesa,

Kerna itu ku sahut satu suara,

Kerna itu ku cabar akal dan minda,

Kerna itu ku tempuh hingga akhir daya,

Agar tiada kesal dalam diri juga...


Aku tak pernah merasa selesa,

Gagal bukan bererti habis segala,

Gagal bukan bererti ku hilang punca,

Gagal bukan bererti ku berputus asa,

Tapi kan membuka berjuta lagi pintu cara...


Aku tak pernah merasa selesa,

Kan ku terus menguji daya tahan minda,

Kan ku terus mengerah segala tenaga,

Kan ku terus mencari di mana salahnya,

Agar dapat ku membuka pintu ke arah jaya...

No comments:

Post a Comment