Pages

Wednesday, October 25, 2023

DIA dan Aku

 Dia,

Insan yang hadir tanpa diduga,

Insan yang hadir dalam tiba-tiba,

Insan yang sangat besederhana,

Mampu mengusik jiwa...


Dia,

Cukup serba-serbi segala,

Cukup menawan hingga terbina singgahsana,

Cukup menjadikan diri ini tak keruan juga,

Angau dan jatuh cinta...


Dia,

Menerima segala kekuranganku,

Menerima segala cara dan kisah dulu,

Menerima baik buruk, suka duka itu,

Dengan caranya yang menjentik qalbu...


Aku,

Hanya kan terus menjadi dahan kuat,

Agar bisa dijadikan tempatnya berpaut,

Selagimana adanya keringat dan kudrat,

Agar dia berjaya walau ujian sedalam laut...


Aku,

Akan terus menjadi payung memayungi,

Hingga akhir hayatku ini,

Agar dirinya dapat mencapai apa yang diimpi,

Menggenggam erti kata realiti...


Aku,

Bukan seorang romantika,

Bukan seorang petani tebu memberi gula,

Bukan seorang yang punya taman bunga,

Hanya mampu bukti tindakan lebih pada kata...


Dia,

Ku rasakan sungguh istimewa,

Ku rasakan amat bermakna,

Ku rasakan cukuplah dia sahaja,

Dalam menempuh liku dunia...


Dia,

Kadang merajuk bermasam muka,

Kadang datang gila-gilanya,

Kadang tersangat pula manja,

Buatkan aku tersenyum jua...


Terima kasih menerima...

Terima kasih kerna selalu ada...

No comments:

Post a Comment