Pages

Wednesday, July 26, 2017

layankan ja...


dunia bayar cash,
aku hanya jalankan amanah,
bukan nak bikin semua orang susah,
tapi tak mahu akhirat aku yang payah...

apa cerita cuba cover bontot sendiri,
bila terpampang satu-satu bukti,
napa tak berani berdepan, bersuara ja tadi,
kelukah lidah itu tanpa bunyi...

dimana semua bila kami diserang,
dipelbagai sudut cahaya dan bayang,
dan bila tindakan kamu terus terpampang,
jangan melompat sangat kang jatuh longkang...

aku hanya bertindak berdasarkan arahan,
dengan cara kerja aku yang sedemikian,
apa salahnya cuba gunakan pemikiran,
kerna masing-masing ada tugas perlu jalankan...

memang tiada yang indah dalam dunia,
kerna yang indah akan ada sakitnya,
tapi tak mungkin sekali ku gentar dan putus asa,
kalau tidak masakan aku disini juga...

No comments:

Post a Comment