Pages

Friday, July 14, 2017

Aku memang melihat dunia

Aku memang melihat dunia,
Ada juga yang kata boleh menerima,
Namun cuba ubah segalanya,
Tanpa memikirkan sesiapa,
Adakah manusia itu sedar dia sedang menghina...

Aku memang melihat dunia,
Tapi mungkin dari perspektif berbeza,
Tatkala kau melihat dan rasa bahagia,
Tika itu aku mungkin lalui derita,
Dan terus menerus dihina...

Aku memang melihat dunia,
Tiada yang sempurna,
Tiada yang baik di setiap sudut dan rongga,
Kita cuba perbaiki setiap perkara,
Demi kebaikan bersama...

Aku memang melihat dunia,
Rebahnya manusia-manusia dan terluka,
Diri mereka juga rasai sengsara,
Tapi jangan ada yang kenal erti putus asa,
Terus berusaha langit kan terbuka...

Aku memang melihat dunia,
Bagiku jika tiada putus asa,
Andai kita terus berusaha,
Walau dimana kita berada,
Kejayaan akan menanti dihujung sana...

Aku memang melihat dunia,
Semua dalam diri kita tak mungkin sama,
Belajar berdikari untuk berjaya,
Genggam yang diperolehi sebaiknya,
Kejar untuk yang kamu percaya...

No comments:

Post a Comment