Pages

Saturday, April 21, 2012

Ketika Diri Ini Merindui


Ketika diri ini melangkah pergi
Sayu diri ini tidak mungkin disembunyi
Sepi jiwa ini hanya diri sendiri memahami
Tidak mungkin lebih baik dari ini

Ketika diri ini melangkah pergi
Jiwa bergelora menuju jalan yang tidak pasti
Minda memikirkan apakah yang bakal terjadi
Hingga tidak lena dibuai mimpi

Ketika diri ini melangkah pergi
Menatap wajah ibu pendorong diri ini
Kekuatan ibu pembakar semangat diri
Ketenangan ibu penyeri duniawi

Ketika diri ini melangkah pergi
Restu dari ibu yang ku pintai
Agar doa terus mengeringi
Setiap masa aku disini

Ketika diri ini melangkah pergi
Aku hanya ingin membahagia ibuku sendiri
Tiada insan istimewa selain ibuku sendiri
Yang membimbingku dari dulu hingga kini

Ketika diri ini melangkah pergi
Benar masakkan dari ibu yang tidak ada pengganti
Cara ibu yang tersendiri
Buatkan diri ini mula merindui

Ketika diri ini melangkah pergi
Dirimu sentiasa cekal terus disisi
Walau anakmu jatuh dan jatuh kembali
Dirimu bangkitkan semangat dalam diri
Agar menongkah arus duniawi
Agar menempuh onak duri
Agar anakmu tidak lemas dalam lautan ini
Ibu, dirimu sangat ku hargai

Ketika diri ini menulis kini
Ketahuilah ibu, aku sangat merindui
Ketahuilah ibu, aku sangat menyayangi
Ketahuilah ibu, dirimu insan yang terbaik ku miliki
Ketahuilah ibu, aku benar-benar merindui

No comments:

Post a Comment