Pages

Thursday, December 29, 2011

Aku Insan Biasa


Aku hanya insan biasa
Insan yang cuba besederhana
Insan yang punya cita-cita
Untuk berjaya

Aku hanya insan biasa
Yang punya pelbagai impian diminda
Tidak tahu memilih yang berbeza
Juga daya tidak pula terbahagi dua

Aku hanya insan biasa
Jatuh bangunku adalah resam dunia
Yang ada hanya teruskan berusaha
Lalu diikuti dengan doa

Aku hanya insan biasa
Mencuba yang terbaik untuk diriku jua
Namun entah bagaimana
Perasaan ini mula timbul gundah gulana

Aku hanya insan biasa
Yang cuba berenang di lautan dunia
Dengan apa yang ada
Walaupun tidak seberapa

Aku hanya insan biasa
Berlumba seperti semua manusia
Mencari bekalan disini dan juga sana
Bukan sekadar berfoya-foya

Aku hanya insan biasa
Cuba mengukir senyuman dari jiwa
Cuba mengembalikan semangat yang hilang entah ke mana
Cuba untuk tidak menyalahkan sesiapa

Aku hanya insan biasa
Yang tidak ingin berputih mata
Cuba untuk terus berusaha
Agar dapat melihat sinar bahagia

No comments:

Post a Comment