Pages

Sunday, December 4, 2011

Adik, Kita tetap keluarga


Walau dipisah dek masa
Walau dijarak dek usia
Walau kita tidak lagi bersama
Ketahuilah keluarga tetap pertama dijiwa
Fahamilah keluarga tetap pemangkin utama
Dengarilah wahai keluargaku di utara

Aku ke sini untuk bekerja
Mencari sesuap rezeki bukan untuk ku sahaja
Jika ada masalah bawalah bicara
Kerna kita tetap keluarga

Mungkin aku marah dengan sikapmu
Mungkin aku kecewa dengan langkahmu
Namun percayalah aku tidak pernah membencimu
Kerna dirimu tetap adik aku

Mungkin pernah aku menegurmu
Mungkin pernah suara ku lantang terhadapmu
Namun percayalah semua itu akan terus berlaku
Kerna aku amat sayangkan dirimu

Tak salah kita berkawan
Tak salah untuk kita berkeliaran
Namun pastikan akan masa hadapan
Namun pastikan tidak kan salah haluan
Kernalah dirimu fikirkan masa hadapan
Andai ada dirimu tanamkan impian

Belajarlah dari pengalaman
Belajarlah dari kesilapan
Ambillah segala ikhtibar dari kesalahan
Ambillah segala pengetahuan dibuat pedoman
Agar itu mematangkan pemikiran
Agar itu menguatkan jati diri ke hadapan

Adikku, aku masih menanti panggilan
Darimu untuk aku ketahui segala kejadian
Akan ku cuba membantumu menggapai impian
Andai itu dapat mengembalikan senyuman

Adikku, aku masih menanti dengan harapan
Dirimu buatlah satu keputusan
Akan terus memberi sokongan
Andai itu untuk kebaikan
Andai itu untuk masa hadapan
Walau aku terpaksa membuat pengorbanan

Adikku, sedarlah dari masa kegelapan
Tidak banyak yang aku harapkan
Mulalah bangkit mencari semula jalan
Mulalah bangun kembali mencari impian
Agar tidak gelap masa depan
Agar dirimu mudah mendapat pekerjaan

Adikku, warkah ini tidak kan bermakna
Andai tidak sampai dijiwa
Bacalah dan renungkanlah masa kita bersama
Tenangkan jiwa lapangkan lah dada
Buatlah yang terbaik untukmu jua
Akan aku tetap terus berusaha...........

No comments:

Post a Comment