Pages

Thursday, December 23, 2021

Aku yang Merindu

Telah aku temui,
Makna yang dicari,
Rahsia kasih yang tersembunyi,
Dalam cinta yang suci,
Dalam cinta yang murni...

Ibarat bumi dan langit,
Umpama sedap dan hangit,
Cuma ku mencari segala yang lazat,
Cuba ku menerima sebuah hakikat,
Menyusun kasih cinta abadi dan berkat...

Dengarlah rintihan jiwa ini,
Jauh cintamu ku rasa dekat sekali,
Bagai bulan yang sentiasa menerangi,
Bagai mentari yang sentiasa menyinari,
Hidup yang penuh ranjau berduri...

Ku terasa istimewa dalam mahligai cinta,
Ku merindu tiap riak wajah senyum tawa,
Yang pasti buatkan diri ini tak lena,
Saat terbayang wajahmu yang menjelma,
Di dalam mahligai cinta yang terbina...

Mahligai yang berada dijiwa,
Kebahagiaannya menembusi segala,
Kau pilihku bukan kerna harta dan rupa,
Namun kerna ikatan kasih dan cinta,
Dan aku tetap kan terus menjaga...

Aku rela ditakdir hilang harta duniawi,
Aku rela dihina, dipersenda dan dicaci,
Biar ada kata aku mengkhianati,
Biarpun diminta ganti nyawa ini,
Engkau tetap kan ku pertahan selagi dihela nafas ini...

Kasih, engkau amat istimewa buatku,
Terima kasih kerna membuka pintu,
Terima kasih kerna menerima siapa aku,
Terima kasih kerna bersama denganku,
Dalam meniti jalan yang penuh liku...

#akuyangmerindu
#rindumenatapmu 

No comments:

Post a Comment