Pages

Sunday, September 20, 2020

Kembali Berjuang

 Aku ingin kembali berjuang,
Bukan untuk aku terbang,
Bukan untuk aku cemerlang,
Bukan juga untuk aku gemilang,
Cuma untuk kembali dengan tenang...

Aku ingin kembali berjuang,
Di medan yang langsung tiada masa lapang,
Di medan yang tajamnya seperti pedang,
Di medan yang disisi hanyalah para pejuang,
Bagiku untuk terus mengorak dengan senang...

Aku ingin kembali berjuang,
Dalam meniti cabaran mendatang,
Dalam mencari hiasan-hiasan petang,
Dalam mengembali semangat yang hilang,
Agar bisa aku kembali berjuang...

Aku ingin kembali berjuang,
Kerna tidak mahu memandang dia keletihan,
Kerna tidak mampu lagi mendengar rintihan,
Kerna tidak bisa melihat akan tangisan,
Kerna diriku seperti kehilangan...

Aku ingin kembali berjuang,
Supaya hadir kembali kegembiraan,
Supaya hadir kembali kebahagiaan,
Supaya hadir kembali senyuman,
Untuk meneruskan kehidupan...

No comments:

Post a Comment