Pages

Sunday, August 18, 2019

Jangan Terus Menghina



Jangan terus melemparkan kata-kata menghina,
Jangan terus menerus mengherdik dan mencerca,
Aku bukannya mengkhianat sesiapa,
Aku hanya bekerja untuk keluarga ku jua,
Untuk melihat airmata gembira...


Jangan terus melemparkan kata hina,
Biarkan kerja ini kotor dimata manusia,
Biarkan kerja ini bermandi peluh sepenuhnya,
Aku hanya tahu untuk terus mengerah segala,
Agar ada dalam keluargaku tersenyum gembira...


Jangan terus menerus kamu mencerca,
Tiada salahnya ku berjemur dengan cuaca,
Tiada hinanya ku terus memberi apa yang ada,
Andai ianya mampu memberi bahagia,
Pada insan yang sentiasa berada di jiwa...


Jangan terus melemparkan kata hina,
Pendamkan dalam sanubari dan jiwa,
Ku pekak kan telinga dari mendengar kata hina,
Lantas aku teruskan usaha dan bekerja,
Untuk apa yang aku percaya...

No comments:

Post a Comment