Pages

Thursday, December 6, 2018

Ku Kan Terus Meredah

Aku kan terus meredah,
Walau laluan ini terlalu payah,
Walau laluan ini kerap disergah,
Walau laluan ini buatkan ku rebah,
Namun ku tetap terus melangkah....


Aku kan terus meredah,
Biarpun keringat ini terus diperah,
Biarpun luka diri dipenuhi darah,
Biarpun langkahan kakiku begitu susah,
Namun ku tetap kan melangkah...


Aku kan terus meredah,
Andai kata pantai jua berubah,
Andai kata cabaran ini sedalam lembah,
Andai kata gugurnya pejuang2 lain sebelah,
Aku kan terus dan tetap melangkah..


Aku kan terus meredah,
Walau mungkin tenaga ini mula dimamah,
Walau mungkin parut pada diri ini bertambah,
Walau mungkin satu hari nanti ku kan terus rebah,
Namun aku tetap kan melangkah...


Aku kan terus meredah,
Berputus asa bukannya alasan mudah,
Berputus asa bukannya cara yang gah,
Berputus asa bukan bererti penamat sudah,
Jadi aku kan terus melangkah

No comments:

Post a Comment