Pages

Tuesday, August 29, 2017

Andai aku dipilih disini

Andai aku dipilih disini,
Untuk diduga cabaran duniawi,
Kuatkanlah diri ini utk mengatasi,
Cekalkan hati ini agar terus berdiri,
Demi memperjuangkan apa yang dicari...

Andai aku dipilih disini,
Untuk dikerah kudrat yang ada ini,
Berilah aku sumber tenaga yg diingini,
Berilah aku ruang masa utk mengatasi,
Demi aku mencari butir-butir rezeki...

Andai aku dipilih disini,
Untuk ditunjuk salur pintu-pintu rezeki,
Berilah aku ilham untuk mencambah lagi,
Berilah aku sinar dilaluan yang menanti,
Demi aku melengkapkan diri ku sendiri....

Andai aku dipilih disini,
Sebagai hamba aku redhai,
Akan ujian yang menghentam jatuh ke bumi,
Akan dugaan yang menyerang bertubi-tubi,
Aku serah padaMu Ya Illahi...

Andai aku terus dipilih disini,
Ajarkan aku erti kuatkan imanku ini,
Bimbinglah aku erti liku-liku ini,
Kerna aku kadang mungkin tersalah erti,
Dan adakalanya gagal untuk fahami...

No comments:

Post a Comment