Pages

Friday, November 2, 2012

Aku



Dikala ini, suasana ini
Tidak pernah terlintas disudut hati
Tidak pernah ku fikiri
Akan masa yang sedang berlalu pergi

Dalam liku penuh duri
Dalam jalan yang sunyi
Seperti ku tempuhi sendiri
Adakah ia sukar sekali

Bagaikan dalam mimpi
Hari terus berganti
Masa terus berlalu pergi
Meninggalkan diri terkapai sendiri

Entah apa yang aku cari
Apakah yang aku kehendaki
Aku sendiri tidak mengerti
Seumpama unggas meniti hari

Usiaku kini meningkat lagi
Namun apa yang ku miliki
Namun apa yang ku rasai
Namun apa yang ku hadapi
Mampukah mematangkan diri
Mampukah membuat jiwa ini berani

Aku kini keliru dengan diri
Aku kini kecewa perubahan ini
Banyak yang ku lakukan hingga kini
Adakah akan timbul sesal nanti

Namun hidup perlu dilalui
Walau apa pun terjadi
Walau parut berdarah kembali
Aku perlu gagahi
Aku perlu hadapi
Dengan semangat yang tidak kan mati

 

No comments:

Post a Comment