Pages

Wednesday, August 22, 2012

Di Sini Bermula

 
Di Sini Bermula
*************

Di sini
Aku terus menambah pengalaman diri
Bila dimasukkan dalam suatu situasi
Dimana aku perlu belajar banyak lagi
Walau tidak juga aku mengerti

Di sini
Aku cuba untuk memahami
Seberapa banyak yang mampu dipelajari
Kerna tidak mahu ianya berlalu pergi
Dan aku menyesali

Di sini
Aku cuba menerima setiap diajari
Sebagai satu ilmu duniawi
Yang mungkin suatu masa kan ku gunakan nanti
Sebagai bekal dalam diri

Di sini
Aku juga dapat mengenali
Insan-insan yang kuat jati diri
Insan yang cekal terus berdiri
Untuk terus mengharungi

Di sini
Aku tidak keseorangan menempuhi
Kerna ada teman yang menemani
Kerna ada rakan penguat diri
Kerna ada sifu memberi tunjuk ajar itu sendiri

Di sini
Walau tidak berapa lama lagi
Walau masa begitu mencemburui
Aku akan cuba menerima itu dan ini
Mendapatkan semua yang mampu dimiliki
Untuk dibawa sebagai bekalan diri
 

No comments:

Post a Comment