Pages

Saturday, March 10, 2012

Enjit-Enjit Semut Ceritaku



Enjit-enjit semut Sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas

Umur 7 tahun aku masuk darjah satu
Dekat sekolah dulu aku suka duk depan pintu
Bila cikgu tanya aku jawab hanya satu
Diluar sekarang ibuku sedang tunggu

Cikgu tersenyum lalu kata kepadaku
Fifi budak laki kenalah tahu malu
Lepas pada itu, ibu tak lagi tunggu
Aku pula sekarang tak lagi depan pintu

Enjit-enjit semut Sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas

Sambung sekolah lagi
Aku masuk dekat Jabi
Semua otai-otai
Berkumpul dekat sini
Aku gembira pastinya senang hati
Sekolah yang dekat, aku pergi jalan kaki

Namun ku gerak pastinya awal pagi
Takut kena tahan dek pengawas berdedikasi
Sampai depan sekolah pagar tak buka lagi
Aku pun tunggu sambil tengok kanan kiri

Enjit-enjit semut Sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas

Ku sambung lagi
Kisahku di universiti
Bukan oversea bukan juga area sini
Hanya diploma di Sabah satu negeri
Aku diajar hormat menghormati

Banyak ku pelajari dari senior sendiri
Dari ilmu dunia hingga akhirat nanti
Aku pun tenang juga lapang sanubari
Walau tak balik raya, sedih hanya dalam diri

Kerna kami semua sepakat dan sehati
Budak tak balik raya openhouse kami nanti
Bukannya senang nak hidup makan free
Cuma yang datang hanya setahun sekali

Enjit-enjit semut Sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas

Kini ku kembali
Dekat Merbok ku berdiri
Aku sambung degree
Dengan budak otai lagi
Walau sedikit tapi tetap berkualiti
Walau banyak ragam kami tetap satu hati

Banyak yang ku kongsi
Dibawa hingga kini
Jadi kenangan yang ku pasti abadi
Bukan dalam frame tapi tetap dalam hati
Akan ku bawa hingga akhir hayat nanti
Terima kasih kerna maggi dan kopi
Menjadi teman setia waktu study

Enjit-enjit semut Sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas

Kini ku bekerja di ibukota
Tiada lagi study dan zaman suka-suka
Tapi kenangan mengajar erti bahagia
Dalam bekerja ku amalkan semua

Walau jarang kita bersua
Kenangan lalu akan ku abadi jua
Agar ketawa lekat diminda
Agar bahagia di bawa hingga tua

Terima kasih ku ucap pada semua
Yang mana kenal ku harap tak dilupa
Sampai masa kita ketemu jua
Kalau bukan tahun ini, tahun depan masih ada

Enjit-enjit semut Sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas
Enjit-enjit semut sapa sakit naik atas

No comments:

Post a Comment